Gurmanski vikend u resortu Golte i Ljubljani

2024-09-02

Našu avanturu započinjemo jedne jesenske subote ujutro, krenuvši prema Sloveniji.

Ja i suprug, opet. 😊

No, prije nego što stignemo do odredišta, odlučili smo napraviti kratku stanku u mjestu Stranice. Posjetili smo restoran Ribniki Stranice u kojem se na meniju naravno našla riba, budući da se restoran nalazi na ribogojilištu.

Ručak je bio odličan, a osim fine hrane, uživali smo i u prekrasnom pogledu. Kombinacija jesenskih boja u prirodi je pravi melem za oči.

Nastavljamo vožnju i nakon manje od sat vremena, stižemo u Golte Hotel & Mountain Resort.

Hotel se nalazi na nadmorskoj visini od 1410 metara, okružen prekrasnim alpskim krajolikom. Zimi je to skijaško odredište, a ljeti raj za ljubitelje prirode i aktivnog odmora.

Uz hotel se nalazi žičara koja vodi do vrha Golte. Obzirom da je naš posjet bio u jesensko doba, žičara nije radila, no svejedno smo iduća dva dana iskoristili čari prirode koja okružuje hotel.

U sobi nas je dočekao mali poklon dobrodošlice, mini šampanjac i voće. Jako lijep znak pažnje.

Nakon što smo se smjestili, prošetali smo u prirodi, a nedaleko od hotela, naišli smo na jednu lokalnu gostionicu gdje smo popili kavu, te se ubrzo vratili. Ako želite dodatni đir, u blizini hotela se nalazi i niz zanimljivih izletničkih destinacija, kao što su Mozirje, Rogla i Kamnik.

Hotel ima i wellness centar, što smo svakako iskoristili, finske i turske saune, sobe za relaksaciju, hladne kupke...

Idući dan, nakon doručka smo još neko vrijeme uživali u jutarnjoj kavici u predvorju hotela, odnosno "dnevnom boravku" koji je toliko toplog i udobnog ambijenta, da nam ga je bilo žao napustiti jer smo imali dojam kao da smo kući.

Nakon kave, zaputili smo se prema obližnjem vrhu. Uspon je umjeren, a staze su uredno održavane.

Pogled je spektakularan.

Došli smo i do planinarske brvnare, poznate kao Koča trije ploti, šarmantne drvene kuće uz koju se nalazi malo jezerce, a okolo se pruža predivan pogled.

Odmorili smo uz jezero, udisali svježi zrak, te smo se prije mraka spustili natrag do hotela.

Malo smo još odmarali u blagodatima wellness centra, a zatim smo se spremili se za našu posebnu, gurmansku večeru od 5 sljedova. Na meniju se našlo meso, riba, povrće na razne varijante, te jedan od omiljenih slastica - Panna cotta s voćnim preljevom!

Hrana je bila jako ukusna, a osoblje ljubazno.

Nakon dva dana provedena u prirodi, vrijeme je bilo za istraživanje grada. Nakon što smo se odjavili iz hotela, uputili smo se prema Ljubljani. Slovenska metropola nas je očarala svojom arhitekturom, zelenilom i bogatom kulturnom baštinom.

Ovaj grad na rijeci Ljubljanici, često nazivan "zelenim srcem Europe", nudi nezaboravno iskustvo. Od šarmantnog starog grada do živopisnih tržnica i zelenih parkova, Ljubljana ima za svakoga ponešto. Mnoštvo radnji, kafića, restorana...

Korijeni Ljubljane sežu još u rimsko doba, a tijekom stoljeća, grad je bio pod utjecajem različitih kultura, što se odrazilo na arhitekturu i tradiciju.

Danas je Ljubljana moderan europski grad koji uspješno spaja svoju bogatu prošlost s dinamičnom sadašnjošću.

Legenda o ljubljanskom zmaju je jako zanimljiva i duboko je ukorijenjena u identitet grada.

Prema legendi, Jason, junak iz grčke mitologije, na svom putovanju do Crnog mora stigao je i do Ljubljane gdje se sukobio s moćnim zmajem koji je terorizirao lokalno stanovništvo i pobijedio ga.

Od tada je zmaj postao simbol Ljubljane, predstavljajući snagu, hrabrost i mudrost, te iz tog razloga, Ljuljanu često nazivaju i gradom zmajeva. Zmaj je također centralni element grba grada Ljubljane, što dodatno potvrđuje njegovu važnost za identitet grada.

Neke od ostalih znamenitosti koje možete posjetiti su Tivoli park, šarmantni Prešernov trg i moderni kulturni centar Metelkova koji svjedoče o bogatoj povijesti i živahnoj kulturi grada.

Tromostovje, simbol Ljubljane koje povezuje različite dijelove starog grada su tri mosta preko rijeke Ljubljanice.

Šetajući ulicama naišli smo i na Hrvatski trg.

Od arhitektonskih remek-djela može se istaknuti rad Jožeta Plečnika, poput Centralne tržnice i Narodne knjižnice, te povijesni Ljubljanski dvorac koji dominira gradskom panoramom.

Ljubljana je važno ekonomsko središte Slovenije, s jakim uslužnim sektorom i razvijenom turizmom.

Sve najvažnije znamenitosti možete posjetiti pješice, a dodatne detalje pronađite ovdje.

Uživajte u tradicionalnim slovenskim jelima i širokom izboru međunarodnih kuhinja u mnoštvu restorana koje grad nudi. Mi smo ručali u restoranu Julija, i malo je reći da smo oduševljeni.

Nakon obroka smo još malo šetali ulicama, kupili suvenire i krenuli kući.

Ako tražite odmor u prirodi u kombinaciji s odličnom hranom, wellness iskustvom i doživljaj posjete europskoj metropoli, onda toplo preporučujem kombinaciju Golte i Ljubljane.

A što još možete posjetiti u Sloveniji, pročitajte ovdje.